سنگ کاری در قزوین آبیک و کرج

نمای ساختمان


امروزه، سنگ کاری در کرج به کاری پررونق در منطقه تبدیل شده‌است. این امر باعث‌شده بسیاری از سنگ کارهای حرفه‌ای کشور برای اشتغال به کرج روی آورند و از این رو، کیفیت کار سنگکاران در استان البرز بسیار افزایش یافته‌است. طی تحقیقات انجام شده در استان البرز، بیش از 200 سنگکار حرفه ای وجود دارد. شما در این مقاله انواع سنگ کاری و چگونگی محاسبه قیمت سنگ کاری در کرج را مطالعه می‌کنید.

در زمین، صدها نوع سنگ وجود دارد که فقط چند نوع را می‌توان برای سنگ کاری استفاده کرد. سنگ‌های ساختمانی، لازم است ضمن قیمت پایین، در مقابل بلایای طبیعی، نوسانات دمایی، ساییدگی و خمیدگی مقاومت کافی داشته‌باشند. از جمله سنگ‌های رایج، برای سنگ کاری در کرج، می‌توان به سنگ مرمریت، مرمر، تراورتن، گرانیت، چینی و لایم استون اشاره کرد. یک سنگ کار حرفه‌ای، می‌تواند خواص این سنگ‌ها را تشخیص دهد.

سنگ کاری نمای ساختمان

اولین قدم در سنگ کاری نمای ساختمان، طراحی آن است. طراح نقشه، باید چند عامل مهم در نمای ساختمان اعم از موقعیت منطقه‌ای ساختمان، کاربری ساختمان، مسائل اقتصادی و غیره را در نظر داشته‌باشد. بعد از ارائه چند طرح اولیه برای نمای ساختمان، کارفرما به دلخواه و با توجه به شرایط یکی از طرح‌ها را بر می‌گزیند و به دست سنگکار مورد نظر می‌سپارد.

سنگ کاری نمای ساختمان، به دو صورت نمای سنگی خشک(مدرن) و نمای سنگی تَر(سنتی) توسط سنگ کار اجرا می شود. در استان البرز، نمای تر رایج‌ترین نوع سنگ کاری خارجی ساختمان است. البته از معایب نمای سنگی سنتی، می‌توان به وزن بالای نمای ساختمانی، خطر سقوط سنگ‌ها در صورت بی‌دقتی در هنگام نصب، مصرف آب به مقدار زیاد، عمر مفید نسبتا کوتاه(کمتر از 20 سال) اشاره کرد.

لازم به ذکر است، طبق آیین نامه نمای خارجی ساختمان یا نشریه 714 ، سنگ‌های استفاده شده در نمای خارجی ساختمان، به غیر از ظاهری زیبای و مدرن، باید نهایت آسایش و ایمنی را برای ساکنین ساختمان، به همراه داشته باشند. سنگ کاری نمای ساختمان یکی از عوامل مهم، برای افزایش ارزش افزوده ساختمان به شمار می‌رود. زیرا اکثر افراد قبل از ورود به داخل ساختمان، ملک را از نمای آن قضاوت می‌کنند.

سنگ کاری نمای رومی

یکی از شیوه‌های پرطرفدار سنگ کاری در کرج، سنگ کاری نمای رومی است که اکثرا در خانه‌های ویلایی از آن استفاده می شود. نماد نمای رومی، ستون‌ و سر ستون‌های عظیم و زیبایی است که علاوه بر زیبایی ظاهری، استحکام ساختمان را نیز بالا می‌برد. همچنین در سنگ کاری نمای رومی، از سنگ های سفید، و رنگ روشن استفاده زیادی می شود و تعداد بسیار کمی نمای رومی را در استان البرز می‌بینید که از رنگ‌های تیره و سیاه استفاده شده‌.

نمای رومی، یک طرح و هنر الهام گرفته از زمان روم و یونان باستان است که سبک کلاسیک خاصی دارد. می‌توان گفت محبوب‌ترین نمای خارجی یک ساختمان در ایران، به سه علت شاخص، نمای رومی است. علل این اتفاق، سازگاری فرهنگی، قیمت پایین‌تر مصالح مورد نیاز نسب به زیبایی ظاهری و برجسته نشان دادن ساختمان است.

انتخاب سنگ مناسب، برای سنگکار در سنگ کاری نمای رومی اهمیت بسیار ویژه‌ای را داراست، چرا که این کار، قوائدی دارد. عدم رعایت این قوائد، می‌ تواند به کلی ارزش ساختمان را در کرج پایین آورد. در استان البرز، بسیار رایج است که در نمای رومی از سنگ تراورتن استفاده کنند، به این دلیل که نصب آن راحت‌تر بوده و امکان سقوط کم‌تری نسب به بقیه دارد. به طور کلی، بیشترین استفاده از یک سنگ برای سنگ کاری در کرج، سنگ تراورتن است.

سنگ کاری راه پله

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل افزایش ارزش افزوده ساختمان در استان البرز، سنگ کاری راه پله است که ظاهر زیبا، و دوام طولانی ، دو نکته قابل توجه هستند. معمولا در بازسازی ساختمان در کرج، سنگ کاری راه پله از مهم‌ترین کارهایی است که یک سنگ کار باید انجام دهد.

برای سنگ کاری راه پله، سنگ های متنوعی با ظاهر زیبا و کاربردی روانه بازار شده که فقط چند نوع از آن‌ها می‌توانند راه پله ملک شما را، به زیبایی و سطح بالا برساند. این سنگ ها عبارت‌اند از گرانیت، مرمر، کوارتزیت و تراورتن. شما می‌توانید با ارائه شرایط و خواسته خود از سنگ کار، سنگ مناسب ساختمان شما را برای سنگ کاری در کرج معرفی کند. همچنین راه پله شما نیازمند سنگ‌های بغل پله است.

چهار مرحله سنگ کاری راه پله به صورت خلاصه

1.اندازه‌گیری طول و عرض سطح پله.

2. برش سنگ‌ها با توجه به اندازه پله با نهایت دقت.

3.نصب سنگ روی پله با دوغاب یا ملات.

4.اندازه‌گیری ارتفاع پله و انجام دوباره مراحل برای سنگ بغل پله.

قیمت سنگ کاری در کرج قزوین و آبیک

عوامل تاثیر گذار زیادی بر قیمت سنگ کاری در کرج وجود دارد. هزینه‌های سنگ کاری در کرج عبارت است از دستمزد سنگکار، سنگ، مالات یا دوغاب، سیمان، هزینه های پیش بینی نشده و غیره. این هزینه‌ها ثابت نیستند، به علت اینکه هر سنگی هم قیمت نیست، هر سنگ کاری با یک دستمزد کار نمی‌کند، و عوامل مختلفی بر هزینه سنگ کاری در کرج موثر است.

فاکتورهایی نیز بر قیمت تمام شده نمای ساختمان در کرج موجود است. سنگکار و صاحب پروژه، باید قبل از شروع سنگ کاری، قراردادی بین خود بنویسند و سنگ کار، اطلاعات تمام هزینه‌ها و قیمت را در اختیار صاحب پروژه بگذارد و معمولا، 10% ارزش کل قرارداد، هزینه‌های پیش بینی نشده در نظر می‌گیرند. از عوامل موثر بر قیمت سنگ کاری در کرج می‌توان به موقعیت ساختمان در استان البرز، متراژ، ارتفاع ساختمان و پروژه، اندازه و نوع سنگ مصرفی و غیره، اشاره کرد.

همچنین تعرفه سنگ کاران در استان البرز قزوین و آبیک و روستاهای اطراف (ناصر آباد و حلال آباد..)، هر ساله در حال تغییر است و مطلع ماندن از قیمت هر سال، کمک زیادی به محاسبه هزینه‌های کلی سنگ کاری در کرج قزوین و آبیک می‌کند. برای اطلاع از هزینه های سال 1402، با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 5

پیمایش به بالا
مشاوره رایگان